Πραγματοποιήθηκε η θεματική ημερίδα «Στον παλμό των ενδοσχολικών και πανελληνίων εξετάσεων»

Στο ανακαινισμένο Κέντρο Πολιτισμού Πλαγιαρίου πραγματοποιήθηκε χθες, Δευτέρα 8 Μαΐου, η τελευταία ημερίδα για το σχολικό έτος 2022-23 του Συμβουλευτικού Σταθμού Υποστήριξης Μαθητών και Γονέων Δήμου Θέρμης, η οποία είχε ως θέμα το ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα της διαχείρισης του άγχους μαθητών και γονέων στις απαιτητικές καταστάσεις της περιόδου των εξετάσεων. Στόχος της ημερίδας ήταν να βοηθήσει τους γονείς να εντοπίσουν σκέψεις και να αναγνωρίσουν συναισθήματα στον εαυτό τους και στα παιδιά τους, για να οδηγηθούν στην αποτελεσματική διαχείριση των συμπεριφορών και των επιλογών τους στις εκπαιδευτικές αι επαγγελματικές αποφάσεις που καλούνται να πάρουν.

Στην ημερίδα απηύθυνε χαιρετισμό ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης, Πολιτισμού, Νέας Γενιάς και Κοινωνικής Προστασίας, κος Στυλιανός Αποστόλου, υπογραμμίζοντας τη σταθερή παρουσία του Δήμου Θέρμης στο πλευρό μαθητών και γονέων και την συνεργασία με την Ανατολική Α.Ε., μέσω του Συμβουλευτικού Σταθμού Υποστήριξης, με στόχο την κάλυψη των αναγκών και προκλήσεων της σχολικής κοινότητας.

Κατά την εναρκτήρια ομιλία, η κα Μαρία Ιωαννίδου, Σχολική Ψυχολόγος στο 7ο Σχολικό Δίκτυο Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ), 1ο Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) Β’ Θεσσαλονίκης κάλεσε τους παρευρισκόμενους γονείς σε μία βιωματική δραστηριότητα: να σημειώσουν σε ένα χαρτί τις προσδοκίες τους και στη συνέχεια να μπουν σε παιχνίδια ρόλων γονέα – μαθητή. Με τον τρόπο αυτό παρουσίασε τις εμφανείς και κρυφές προσδοκίες των γονιών, πως αυτές επηρεάζουν τις συμπεριφορές, διαμορφώνουν το άγχος και επιδρούν στις επιλογές των παιδιών. Αναφέρθηκε στο αναπόφευκτο της παρουσίας των προσδοκιών και τόνισε τη σημασία της αναγνώρισης ύπαρξης των προσδοκιών και του ελέγχου ώστε αυτές να ωφελήσουν την ανάπτυξη του παιδιού και να μην αποτελέσουν τροχοπέδη στην υγιή ψυχοκοινωνική εξέλιξή του.

Ο Πρόεδρος της Κοινότητας Πλαγιαρίου, κος Νικόλαος Κουλέτας, χαιρέτισε τις εργασίες της ημερίδας και αναφέρθηκε στην επιλογή των τεχνικών επαγγελμάτων, στις σπουδές αυτών και στην επαγγελματική αποκατάσταση που προσφέρουν.

Στη συνέχεια, ακολούθησε η κα Λητώ Ελένη Μιχαλοπούλου, επίκουρη καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας, στο Τμήμα Ψυχολογίας του ΑΠΘ με την εισήγηση με θέμα «Άγχος εξετάσεων σε μαθητικούς πληθυσμούς: Αιτία και συνέπειες» ανέλυσε τις διαφορετικές εκφράσεις του άγχους στην παιδική και εφηβική ηλικία, τη σχέση του άγχους των εξετάσεων, ως μια διαδικασία αξιολόγησης, με την επίδοση και την πιθανή αποτυχία. Αναφέρθηκε στις πηγές στήριξης, όπως είναι οι γονείς, οι συνομήλικοι, οι εκπαιδευτικοί, στους παράγοντες που συμβάλλουν στη θετική αντιμετώπιση αγχογόνων καταστάσεων και στη σημαντικότητα του ενεργού ρόλου των γονέων στη στήριξη των παιδιών μέσα από την επικοινωνία, την κατανόηση και αποδοχή των δικών τους αναγκών και επιλογών.

Τον κύκλο των ομιλιών έκλεισε η σύμβουλος σταδιοδρομίας, MSc ψυχολόγος, κα Ναταλία Μουτοπούλου, η οποία μίλησε για τη στήριξη που μπορούν οι γονείς να προσφέρουν στα παιδιά τους μέσω της ενημέρωσης και αναζήτησης πληροφόρησης πάνω στις εκπαιδευτικές δυνατότητες που έχουν τα παιδιά ηλικίας 16 ετών και άνω παραθέτοντας τις επιλογές που υπάρχουν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και τις ακαδημαϊκές σπουδές σε Ελλάδα και εξωτερικό. Μίλησε για τον επαγγελματικό προσανατολισμό, την αυτογνωσία και τη βοήθεια των τεστ επαγγελματικών δεξιοτήτων, ενδιαφερόντων και κλίσεων του μαθητή ώστε να κάνει τη πιο σωστή επιλογή σπουδών. Τέλος, αναφέρθηκε στη σημασία της ατομικής λήψης απόφασης από τον/την ενδιαφερόμενο/η γιατί εκείνος /η θα κληθεί να σπουδάσει και κατόπιν να εργαστεί, ως μία δεξιότητα που καλλιεργείται.

Ακολούθησε μια πολύ ζεστή και φιλική συζήτηση, υπό τον συντονισμό της κα Κωνσταντίας – Αναστασίας Κασάπη, υπεύθυνης έργων εθνικών χρηματοδοτήσεων στην ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΕ., όπου οι ομιλητές απάντησαν στα ερωτήματα των παρευρισκόμενων γονέων και συνομίλησαν μαζί τους. Από τις ερωτήσεις έγινε αντιληπτό πως το άγχος προκαλείται από την προσπάθεια που καταβάλλεται από μαθητές και γονείς σε μια παρατεταμένη προετοιμασία και ανάγκη ελέγχου των ενεργειών και των επιλογών που θα προδιαγράψουν ένα επιτυχές μέλλον. Οι απαντήσεις που δόθηκαν προέτρεψαν τους γονείς να μένουν στο παρόν, να ακούν ενεργά, να παρέχουν τη γνώση των επιλογών για το μέλλον, να δώσουν χώρο στα παιδιά τους να καλλιεργήσουν τις δικές τους δεξιότητες, όπως είναι και η λήψη αποφάσεων και να φροντίζουν να υπάρχει ισορροπία με ελεύθερο χρόνο και στιγμές απόλαυσης.

Παρόντες στην ημερίδα ήταν επίσης ο κ Αχιλλέας Μεταλούλης, μέλος της Ένωσης συλλόγων γονέων και κηδεμόνων δήμου Θέρμης, πρόεδροι συλλόγων γονέων και κηδεμόνων των σχολείων του Δήμου, καθώς και εκπρόσωποι του Συμβουλίου Νέων Δήμου Θέρμης, κ. Παναγιώτης Δημητριάδης και κ. Γκατζιά Σωτηρία, όπου συμμετείχαν ενεργά και συζήτησαν για νέες δράσεις /προτάσεις την επόμενη σχολική χρονιά.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Λειτουργία Συμβουλευτικού Σταθμού Υποστήριξης Μαθητών και Γονέων του Δήμου Θέρμης» που υλοποιούν η Διεύθυνση Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού και ειδικότερα το Τμήμα Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης, Σχολικών Μονάδων και Σχολικών Επιτροπών σε συνεργασία με την ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ Α.Ε., Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης.